آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل

آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل

آخرین بخشنامه صدور حواله ارزی

طبق آخرین بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارز مسافرتی از یکشنبه  18 شهریور 97 توسط بانک ها به مسافرین ارائه میگردد، اما این درحالی است که مسافرین همانند گذشته با ارائه مدارک سفر، ارز مسافرتی خود را دریافت می کنند، در طی پیگیری از شعب حکایت از این قرار است که در شرایط پرداخت ارز نسبت به قبل تغییراتی به وجود نیامده و فقط نرخ ریالی به عدد 140 هزار ریال همسطح با بازار برای مسافرین شده است، و بر اساس نرخ اعلامی توسط بانک مرکزی به صورت روزانه تعیین می‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ حواله ارزی
اصل و کپی گذرنامه
اصل کارت ملی
بلیت مسافرت هوایی اعم از کاغذی یا الکترونیکی
اصل و کپی ویزای کشور مقصد
قابل ذکر است که طبق گذشته برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع مبلغ  ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها ۱۰۰۰ یورو به مسافرین تورهای خارجی پرداخت میگردد

بانک ملی ایران از تاریخ 18 شهریور نسبت به ارائه ارز مسافرتی آغاز به کار نموده  که بانک تجارت  نیزاز 25 شهریور به لیست بانکهای ارائه دهنذگان ارز دولتی اضافه گردید.

جهت اطلاعات بیشتر و یا مطالعه اخبار گردشگری بیشتر می توانید به سایت آژانس آسمان آبی مراجعه نمایید.

باغ شیطان (Devil's Garden)

باغ شیطان نام منطقه ای توریستی در  پارک ملی آرچها است که در نزدیکی شهر موآب در ایالت یوتا کشور آمریکا می باشد و یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می رود.، که این منطقه تشکیل شده از مجموعه ای از باله های سنگی و آرک هایی است که در طول زمان دچار فرسایش شده اند، مردم محلی معتقد بر این میباشند که روح جنگل در این مکان زندگی می کند، منطقه ایی با ساختمان هایی شبیه درخت به همین خاطر می گویند باغ شیطان، در مسیر صخره ها که قدم برمی دارید متوجه خواهید شد این صخره ها به صورت منظم در کنار هم قرار گرفته اند، اما به این دلیل کلمه شیطانی را به کار میبرند که محل رشد و تکثیر گونه ای از مورچه ها می باشد، این مورچه ها با تزریق اسید فرمیک به پایه گیاهان، سمی وارد برگ ها می کنند که این سم باعث مرگ گیاهخوارها میشود و مورچه ها از این گیاهخوارها تغذیه میکنند.

ساقه این گیاهان محل زندگی 3 میلیون مورچه کارگر و 15 هزار ملکه می باشد، اگر قصد سفر به این منطقه دیدنی را داشتید به خاطر بسپارید که نزدیک گیاهان این منطقه نشوید.
معروف ترین صخره در این منطقه شگفت انگیز، دیوار آرک نام داشت که منظره ای زیبا واقع در افق این منطقه بود، اما در سال 2008 این صخره به دلیل فرسودگی ریزش کرد.

تصویر فوق مربوط به دیوار آرک می باشد که در سال 2008 فرو ریخت.

جهت رزرو هتل و یا رزرو تور می توانید از طریق ارتباط با ما، با همکاران ما در تماس باشید و رزرواسیون خود را به آنها بسپارید و یاتورهای مسافرتی خود را به صورت آنلاین رزرو نمایید.

کلیسای ناجی خون سن پترزبورگ (Savior on the blood Church)

در سال 1703 به فرمان پتر کبیر شهر سن پترزبروگ با نظارت وی ساخته شد، و از آن زمان تا سال 1918 پایتخت کشور روسیه بود. سن پترزبورگ شهر پر آوازه  و زیبا که  به مرکز فرهنگی روسیه نیز شهرت دارد شاهد صحنه هایی از وقوع انقلاب تا دفاع سرسختانه در برابر آلمانی ها در جنگ جهانی دوم بوده است، این شهر مقصد میلیون ها نفر از گردشگران و تورسیت هایی می باشد که به تور روسیه سفر می کنند به جرأت می توان گفت سن پترزبورگ نه تنها زیباترین شهر روسیه است بلکه زیبا ترین در جهان می باشد. قطعاً سفر به چنین شهری مستلزم اقامت طولانی تری نسبت به دیگر شهرها است، چرا که از کلیسا ها و کاخ های تابستانی و زمستانی گرفته تا دومین موزه بزرگ دنیا یعنی موزه آرمیتاژ در این شهر می باشند، که مستلزم وقت گذاشتن زمان بازدید برای تک تک این مکان هاست، اما بی شک جذابترین جاذبه گردشگری این شهر کلیسای ناجی در خون یا قیام مسیح است که ساخت این بنا به دستور الکساندر سوم در سال 1883 در محل ترور پدرش (تزار الکساندر دوم ) به عنوان یادبود انجام شد.


این کلیسا با 7.500 مترمربع موزاییک، بعد از کلیسای سنت لوئیس بیشترین تعداد متراژ موزاییک در دنیا را دارا می باشد، این کلیسا به طراحی های پیچیده و نگارهایی که از کتاب مقدس پوشیده شده به دست بزرگترین معماران کشور روسی ساخته شد .
این کلیسای زیبا در جریان انقلاب روسیه در سال 1917 مورد چپاول قرار گرفت که در این جریان نمای داخلی کلیسا مورد آسیب واقع شد و دیگر اتفاقات گوناگونی که در گذر زمان مردم شهر سن پترزبروگ شاهد آن وقایع تلخ بودند.
در نهایت این کلیسا با مدیریت کلیسای جامع سنت ایزاک در سال 1970 مرمت و بازسازی شد و بعد از مدت 27 سال این جاذبه گردشگری بی نظیر را به عنوان موزه موزاییک‌های زیبا باز گشودند

این کلیسا به جز روزهای چهارشنبه، از ساعت 10:30 الی 18:00 برای بازدید عموم باز است.

جهت رزرو تور و نیز رزرو هتل در سراسر دنیا می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی آسمان آبی در ارتباط باشید.

10 مقصد برتر سواحل گردشگری آسیا

کجا را انتخاب میکنید؟ یک سفر کوتاه یا یک سفر طولانی؟
بهتر است تاریخی را در تقویم خود علامت گذاری کنید، برای سفری طولانی به مقصد هایی قابل توجه!
اکثر مسافرین ایرانی علاقه خاصی برای سفر به اروپا دارند، اما اروپا شاید همه آن چیزی را درخود نداشته باشد که شما از دل یک سفر طولانی می خواهید، چرا که شهرهای اروپایی از لحاظ ساختار و معماری تفاوت زیادی با هم ندارند، کاخ ها، کلیساها، کافه ها و حتی بهترین رستوران ها و..، اما میخواهم پیشنهادی شگفت انگیز برای یک سفر به شما دهم، یک سفر خاطره انگیز، سفری که در آن با فرهنگ غنی، زندگی سالم، سواحلی با شن و ماسه هایی سفید و بی پایان آشنا کنم، کجا ؟ در ادامه با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی همراه باشید.
آسیا، بله، به آسیا سفر کنید به جزایری ناب که حتی ساکنین کشور آمریکا برای دیدن این سواحل مسیر طولانی را سپری میکنند، تا به جزایری برای ساختن خاطراتی ماندگار تجربه کنند، سفر به آسیا را  "یک بار در طول زندگی" می نامند.
در ماه ژانویه سال 2018 بر اساس بهترین مقاصد گردشگری برای سواحل آسیایی، لیستی تهیه شد که این سواحل عبارتند از :


1. جاوه اندونزی

مزرعه عمودی راه حلی معجزه آسا برای امنیت غذایی

در اسکاتلند، دومین کشور بزرگ بریتانیای کبیر، یک شرکت از آنچه که اظهار داشته پرده برداری کرد، اما در واقع بهتر است بگوییم مزرعه عمودی و از لحاظ فنی پیشرفته ترین مزرعه در جهان است، این مزرعه با استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی های قدرتمند طراحی شده است، به گونه ای که در این مزرعه 50 درصد از انرژی و به میزان 80 درصد از هزینه ها کاهش یافته که با این حال نسبت به دیگر گلخانه های سنتی میتواند 200 درصد بیشتر محصول تولید کند.

کنترل سیستم و آب و هوا در این مجموعه توانسته با به حداقل رساندن استفاده از آب برای کشت محصولات و طراحی ساختمان این مجموعه از روشنایی مصنوعی استفاده نماید و کاملا در این زمینه موفق بوده اند.

این شرکت ادعا دارد که تا سال 2050 تولید مواد غذایی باید در حدود 70 درصد در کشورهای توسعه یافته و 100 درصد در کشور های درحال توسعه افزایش یابد، کارشناسان این مجموعه با این روش معتتقد هستند در زمینه کشاورزی میتوانند آفریقا را متحول کنند و یا کشوری مانند انگلستان که از 72 درصد از زمین های خود برای  کشاورزی استفاده می کند و تنها نیمی از آن را محصول بدست می آورد هم می توان تحولی بزرگ ایجاد کرد.

کشاورزی شهری  فرصتی منحصر به فرد است و میتوان با رشد و توسعه این نوع زمین ها سفرهای مواد غذایی را به حداقل رساند، به طور مثال در مزارع سنتی انگستان برای رشد سبزیجات در هر متر مربع 3500 کیلو وات انرژی در سال مصرف میشود اما در مزرعه عمودی با کنترل آب و هوا تنها در هر متر مربع 250 کیلو وات در سال انرژی مصرف میشود که این یعنی 98 درصد کاهش مصرف انرژی به علت روشنایی مصنوعی و کنترل آب و هوا است.

جهان نیاز به تولید مواد غذایی بیشتر و همچنین نیاز به کاهش مصرف انرژی دارد.


جهت مشاهده و مطالعه اخبار بیشتر، میتوانید به وبسایت رسمی آژانس مسافرتی آسمان آبی مراجعه نمایید.