آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل

آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل

مسابقه بوفالوها در چنبوری تایلند

Buffalo Racing Festival Chonburi

اگر بخواهیم یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین کشورهایی که در ناحیه جنوب شرق آسیا وجود دارد را نام ببرید، تایلند است. این کشور با طبیعت زیبا و معابد متعدد و سواحل زیباو مکان های دیدنی و تفریحی بسیاری که دارد در طول سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران از سرتاسر دنیا می باشد. در این کشور آیین و مذهب های مختلفی وجود دارد که هر کدام نیز دارای آئین و مراسم های مخصوص خود هستند. بعضی از این مراسم را به شکل یک جشن و فستیوال درآورده اند تا به سایر مردم جهان نیز ان را معرفی کنند. یکی از آنها مسابقه بوفالوها در چنبوری می باشد که در این مطلب آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی قصد معرفی آن را دارد.

مسابقه-بوفالو-چنبوری-تایلند

مسابقه بوفالوها چنبوری (Buffalo Racing Festival Chonburi) در حقیقت یک رویدادی بود که در زمان های قدیم کشاورزان چنبوری برای بالا بردن فروش محصولات خود و همچنین به منظور کمک به کائنان معابد در این منطقه جمع میشدند. این کشاورزان بعد از ینکه کارهای روزانه خود را انجام میدادند برای تفریح خود، بوفالوهایی که برای حمل کردن محصولات کشاورزی خود از آن استفاده می کردند را با هم وارد یک مسابقه می کردند که به نام مسابقه بوفالوها معروف شد. در حال حاضر با گذشت سالها این اتفاق به یکی از مسابقه های بزرگ در تایلند تبدیل شده است و همچنین از طرفی در طول سال میلیون ها بات به اقتصاد چنبوری کمک می کند. همچنین مدت دورۀ مسابقات از چند ساعت و یا نهایتاً چند روز بود اما در سال های اخیر به یک فستیوال 2 هفته‌ای تبدیل شد. مسیر مسابقه بوفالوها 100 متر میباشد که روبروی سالن اصلی شهر چنبوری اجرا می شود و مورد بازدید خیلی از مسافران تور تایلند و گردشگران قرار می گیرد.

مسابقه-بوفالوسواری-چنبوری-تایلند

فستیوال های شاد شهر بدروم

ترکیه از کشورهای محبوب نزد گردشگران است که در توانسته پیشرفت چشم گیری در این چند دهه گذشته داشته باشد و به یکی از مقاصد مهم گردشگری تبدیل شود. وجود بناهای تاریخی و مکان های دیدنی و تفریحی در این کشور سبب شده تا هر روز به تعداد مسافران و طرفداران آن اضافه شود. در گوشه و کنار این کشور هر سال جشن و فستیوال های گوناگونی برگزار می شود که برخی از آنها به منظور معرفی تاریخ و فرهنگ و نوع زندگی بومی مردم این کشور برگزار می شود. بدروم از شهرهای بندری و توریستی است که در سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران و مسافران تور ترکیه می باشد و در طول سال نیز در آن فستیوال های مختلفی برگزار می شود. در فصل تابستان در این شهر فستیوال های گوناگونی و شاد و پرهیجانی اجرا می شود که برای نمونه می توان به جشنواره‌های اسپلش Sunsplash Festival، فستیوال رقص باله Ballet، فستیوال موسیقی کلاسیک گوموشلوک Gümüşlük clasik، فستیوال موسیقی، فستیوال بین‌المللی فیلم و ... اشاره کرد. در حقیقت از آنجایی که فصل تابستان سفر به بدروم طرفدار زیادی دارد این فستیوال‌ها همگی در همین فصل انجام می‌شوند. باید بگوییم که فستیوال‌هایی که در این شهر برگزار می‌گردند برای عکاسان نیز مناسب هستند زیرا یک جشنواره‌ی مخصوص عکاسان نیز هرسال در بدروم برپا می‌گردد که در آن می‌توانید از تماشای سایر آثار هنرمندان لذت ببرید.

bodrum-festival

فستیوال باله آنتالیا

The Ballet Festival Antalya

جاذبه های گردشگری ترکیه به همراه بناها و سازه های تاریخی بیشماری که در خود جای داده است در کنار امکانات تفریحی و رفاهی که دارد بهعث شده تا تعداد زیادی گردشگر از نقاط مختلف جهان در طول سال به این کشور سفر کنند. در نقاط مختلف ترکیه هر ساله جشن و فستیوال های مخصوصی برگزار می شود که خیلی از آنها فرهنگ و تاریخ و آداب و رسوم مردم این کشور را نشان میدهد. در این قسمت آژانس آرزوی آسمان آبی قصد دارد تا به معرفی یکی از فستیوال ها به نام فستیوال باله بپردازد که در شهر توریستی و بندری آنتالیا اجرا می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ادامه کنار ما باشید.

اکثر مسافران تور آنتالیا که در این شهر اقامت داشته اند اطلاع دارند که آمفی تئاتر آسپندوس یکی از مهمترین و پربازدیدترینجاذبه های توریستی آنتالیا می باشد. گردشگران و مسافران تور ترکیه می توانند با بازدید از این مکان هم بنای تاریخی موجود را مشاهده کنند و هم تماشاگر برنامه‌های جذاب باشند که در آن اجرا می شود که برای نمونه یکی از آنها فستیوال باله آنتالیا می باشد. در آمفی تئاتر آسپندوس  هر سال رقص باله برگزار می‌شود که آن را با نام فستیوال باله‌ی آنتالیا می‌شناسند. اگر در این آمفی تئاتر به تماشای رقص باله بپردازید باید همانند رومیان باستان روی سکوهای سنگی بنشینید و از نمایش لذت ببرید.

فستیوال-باله-آنتالیا

فستیوال زیتونلی راک ترکیه

Zeytinli Rock Festival

کشور ترکیه در طول سال مقصد خیلی از گردشگران و مسافران می باشد. وجود بناهای تاریخی و مکان های دیدنی و تفریحی در این کشور سبب شده تا روز به روز به تعداد مسافران آن افزوده شود. بخش از جاذبه های گردشگری ترکیه شامل جشن و فستیوال های مختلفی است که سالانه در این کشور برگزار می شود. فستیوال زیتونلی راک از جمله یکی از آنهاست که در این بخش آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی قصد معرفی آن را دارد، در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

فستیوال زیتونلی راک (Zeytinli Rock Festival) جزو فستیوال هایی شادی و پرهیجانی است که هر ساله در کشور ترکیه برگزار می شود. در این فستیوال هر شخص که حضور دارد می تواند در ان شرکت کند. فستیوال زیتونلی راک در فصل گرم تابستان در ترکیه اجرا می شود که بسیاری از گردشگران و مسافران تور ترکیه برای مشاهده آن میروند. البته لازم به ذکر است که این فستیوال تاریخ و روز دقیقی ندارد و روزهای اجرای آن در هر سال متغییر می باشد.  در فستیوال زیتونلی راک ترکیه علاقه‌مندان به سبک موسیقی راک دورهم جمع می‌شوند و به تماشای هنرنمایی بزرگان این سبک می‌پردازند. فستیوال زیتونلی راک جو شادی دارد و با رقص و آواز همراه است.

فستیوال-زیتونلی-راک-ترکیه

جشنواره بادبادک ساریگرمه ترکیه

Sarıgerme Kite Festival

ترکیه، کشوری است که در این چند دهه گذشته پیشرفت بسیار خوبی در زمینه جذب توریسیت داشته است و با مکان های دیدنی و بناهای تاریخی و همچنین امکانات رفاهی و تفریحی که فراهم کرده است یه یکی از مقصد های مهم گردشگری تبدیل شده است و در طول سال مورد بازدید تعداد زیادی از توریستهای خارجی از اکثر نقاط جهان قرار می گیرد. در این کشور هر ساله مراسم و جشن های مخصوصی برگزار می شود که ریشه در فرهنگ و تاریخ و اعتقاد مردم آن منطقه دارد. در این مطلب آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی قصد دارد تا جشنواره بادبادک ساریگرمه را معرفی کند. در ادامه برای آشنایی بیشتر همراه ما باشید.

بادبادک ساریگرمه (Sarıgerme Kite) یکی از اصلی ترین و پرطرفدارین جشنواره هایی است که هر ساله در ترکیه برگزار می باشد. این جشنواره یکی از گزینه های عالی برای تفریحات خانوادگی می باشد و برای هر فردی با هر سن و سالی مناسب است. در جشنواره بادبادک ساریگرمه باعث می شود تا مردم کشور ترکیه دور یکدیگر جمع شوند و به تفریح بپردازند. این مراسم هر سال در روستایی به اسم ساریگرمه در که در استان موغله قرار دارد، اجرا می شود. گردشگران و مسافران تور ترکیه که مایل هستند در جشنواره بادبادک ساریگرمه شرکت نمایید می توانند در تاریخ 1 می (11 اردیبهشت) به ساحل عمومی روستای ساریگرمه مراجعه کنند.

Sarıgerme-Kite-Festival