آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل

آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل

مالزی کشوری متنوع در آداب و رسوم

مالزی کشوری واقع در جنوب شرقی آسیا به پایتختی کوالالامپور است . زمانی نام مالزی در فدراسیونی که متشکل از 14 ایالت بود انتخاب شد و پس از آن در سال 1965، سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل شد . از قرن نوزدهم به بعد گروه های مهاجر به مالزی وارد شدند، مخصوصا چینی ها و هندی ها، باعث شد تا چهره مالزی از حالت یک دستی خارج شد و شامل تنوع بیشتری شد .

آشنایی با آداب و رسوم مردم مالزی

در مالزی رعایت برخی آداب که در ادامه به آن اشاره می کنیم . مسافرین تور مالزی آژانس آسمان آبی باید به این توجه داشته باشند که قبل از ورود به خانه یا مکان های مذهبی مثل مسجد و یا هر پرستشگاه دیگری باید کفش ها را درآورند . در هنگام ورود رعایت حجاب الزامی است .

در هنگام شادی و جشن ها نباید از لباس رنگ سیاه شود . همچنین نباید بر سر افراد مخصوصا افراد سالخورده دست بکشند چرا که نشانه بی نزاکتی است .

 

جشن های مرسوم در مالزی

جشن های سنتی در مالزی به چهار گروه اصلی که متشکل از اقوام هندی ها، مالایو، چینی ها و نیز قبایل محلی مالزی شرقی که می توان گفت جمعیت مالزی را تشکیل می دهند . اغلب جشن های سنتی در مالزی جنبه ی مذهبی دارند اما در مالزی رسم بر این است که بدون در نظر گرفتن نژاد یا مذهب در تمامی جشن های مهم شرکت کنند .

جشن های مالزی که شامل جشن های اسلامی مالزی، جشن های بودایی مالزی و جشن های هندوهای مالزی است . همچنین جشن های مربوط به برداشت محصول در مالزی شرقی و جشن کادازان است .

 

جاذبه های گردشگری مالزی

از جاذبه های گردشگری مالزی که سالانه مسافران بسیاری را به سمت خود جذب می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد .

تپه گنتینگ هایلند : که تپه اقامتی مشهوری است و پر است از سرگرمی های تفریحی از جمله پارک های تفریحی ، هتل های بزرگ و خاص و نیز کنسرت ها و شب زنده داری های خاص است که مسافران بسیاری را به خود جذب می کنند .

 

مسجد کریستال (کریستال ماسک ) معبدی است که در ایالت کوالا ترنگانو قرار دارد و به علت عظمت و نیز منحصر به فرد و خاص بودن این مکان افراد بسیاری را به خود جذب می کند . این مسجد از فولاد ، کریستال و شیشه تشکیل شده است .

 

شهر بوکیت تینگی : این شهر در فاصله نزدیک و در مجاورت تپه حنتینگ هایلند قرار دارد و به همین دلیل از توقفگاه های شهر است که به این مکان عظیم سفر می کنند .

 

معبد باتو کیوز : این معبد که شامل یک مکان مقدس بسیار پیچیده است که مجسمه های بلند هندوهای آن یکی از مقصد های مهم زیارتی است . این مکان به دلیل مناظر و زیبایی های طبیعی که دارد از مشهور ترین جاذبه های گردشگری مالزی است .

 

 

خرید سوغاتی در مالزی

صنایع دستی در مالزی از پدیده های قدیمی و اصیل است که هنوز جایگاه پر ارزش خود را در میان مردم حفظ کرده است  و نیز همگام با تکنولوژی مدرن رشد می کند .

جواهرات و لوازم زینتی نیز در مالزی که شامل گردنبندهای مرواری، خلخال، دستبند، اجناس چرمی و ... درست شده اند .

ظروف سفالی در مالزی که می تواند شامل انواع گلدان، مجسمه، لوازم آشپزخانه و سایر ظروف تزئینی است .

لابو سایونگ که کوزه ای ست سفالی شبیه به کدو حلوایی که معمولا برای نگهداری آب از آن ها استفاده می شود و استفاده از آنها در ایالت پراک رایج است .

بلانگا به ظرفی گرد با لبه ی پهن گفته می شود که اغلب به منظور پختن خوراک کاری از آن استفاده می شود . مردم مالزی اعتقاد دارند که کف ظرف، حرارت را به طور یکنواخت پخش می کند .

صنایع دستی چوبی در مالزی به دلیل برخورداری از جنگل های استوایی، شامل صنایع دستی چوبی بی نظیری است . از میان وسایل تزئینی منزل مردم مالزی، صنایع دستی چوبی زیبایی که عبارتند از قاب های چوبی کنده کاری شده به سبک مالایی قدیم، دسته های خنجر، ظروف و جعبه های حکاکی شده ی چینی، مجسمه های استثنایی و عجیب، عصاهای کنده کاری شده، ظروف آشپزخانه و وسایل چوبی و معطر حکاکی شده .

صنایع دستی فلزی در مالزی که شامل اشیای برنجی و برنزی ست که از قدیم رایج است و در حال حاضر نیز استفاده می شود . همچنین از دیگر صنایع فلزی  مالزی که شامل وسایل تزئینی، گلدان، کتری، ظروف آشپزخانه، شمعدان، کاسه، آتشدان برای دود کردن عود و عنبر و نیز ابزار گلابگیری، تیغه ی چاقو، چراغ و زنگوله های بادی یا بادزنگ است .

صنایع دستی سرگرم کننده مالزی که به منظور سرگرمی به کار می روند، درباره مالزی و صنایع دستی سرگرم کننده مختلف است .

 

غذاهای محلی در مالزی

از جمله غذاهای محلی که مسافرین خوب تور مالزی لحظه آخری آژانس آسمان آبی می توانند از آن استفاده نمایند می توان به چمد مورد زیر اشاره کرد .

ناسی لماک از محبوب ترین غذاهای خیابانی در مالزی است . ناسی لمک متشکل از شیره ی نارگیل، خمیر میگو، سس فلفل و خمیر میگو ست . این غذا به دلیل طبخ بخار پز از جمله غذاهای سالم به شمار می رود .

 

باتونگ مای ساتای به کباب های خوشمزه ای گفته می شود روی آتش با سیخ های چوبی پخته می شود . این کباب متشکل از گوشت خوک، گوساله و بره تهیه می شود . این غذا به صورت سنتی و بر روی چوب ساقه های بامبو به سیخ کشیده می شود . 

 

مسافران محترم آژانس آسمان آبی جهت آشنایی با قیمت تور کوالالامپور، تور لحظه آخری مالزی و تورهای ترکیبی مالزی می توانند به وب سایت آژانس آسمان آبی   https://www.asemanabi.net مراجعه نمایند . 

با سفر به هند عشق و آرامش را با هم تجربه کنید

 

هند سرزمینی غنی، پر تکاپو، از لحاظ سنت، رنگ و زبان است و بسیاری از تضادهای شگفت انگیز را شامل می شود . هندوستان جایی ست که دنیای سنتی و مدرن به هم می رسند . امروزه صنایع دستی هند به مرحله صادرات و تولید انبوه رسیده و جایگاه مناسبی در بازارهای بین المللی و جهانی به خود اختصاص داده است . از مهمترین ویژگی های صنایع دستی هند می توان به پیوستگی و گستردگی آن در زندگی روزمره مردم است . صنایع دستی هند با بهره گیری از چوب، فلزات مختلف، سنگ، گل، شیشه و همچنین سرامیک ساخته می شود و این سبب شده که صنایع دستی هند در سبک جهانی معروف و شناخته شود . از مهمترین صنایع دستی هند که مسافرین تور هند می توانند به عنوان سوغات خریداری نمایند ظرف های دست ساز، پارچه بافی، تزئینات روی پارچه و ... است .

 

معروف ترین جاذبه های گردشگری هند

در هند مجموعه ای بی انتها از جاذبه های توریستی وجود دارد که سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند . از بین انها به چند مورد زیر اشاره می کنیم .

 

معبد ویروپاکشا هند

 

معبد ویروپاکشا در شهر هامپی به عنوان مقبره ای کوچک ساخته شده است و تحت سلطه ی ویجایاناگارا تبدیل شده به مجتمعی بزرگ. این معبد از زمان ساخت مقبره ی کوچک تا کنون به طور ب یوقفه مورد استفاده قرار می گیردو ان را به قدیمی ترین معبد هندو تبدیل کرده است .

 

 پارک ملی کانها

 

پارک ملی کانها از زیباترین مناطق زیست در آسیا و از بهترین مکان ها برای تماشای ببر در هند است . جنگل های باشکوه بامبو از زیباترین قسمت های این منطقه است .

 

تاج محل 

تاج محل، آرامگاهی در شهر آگرا است و جزو یکی از عجایب هفتگانه جدید در دنیا شناخته شده، بنایی مُجَلَّل و رمز عشق ابدی که 3 قرن و نیم از قدمت آن می‌گذرد. تاج محل آرامگاه «ارجمند بانو بیگم» ملقب به ممتازمحل همسر محبوب «شاه‌جهان» پنجمین پادشاه گورکانی یا مغولی هند بود . گنبد تاج محل چون نگین می‌درخشدو به ارزش تاریخی این بنای هنری می افزاید.  تاج محل به فرمان شاه‌جهان برای ابرازعشق و علاقه خود به ممتاز محل ساخته شده است ، او از همسر خود خواست که بعد از فوتش ازدواج مجدد نکند و براى او آرامگاهی زیبا بسازد.

 

هارماندیر صاحب هند

 

این معبد به عنوان معبد طلایی، مهم ترین جاذبه های توریستی هند و مهم ترین مکان مذهبی سیکها است . ساخت و ساز معبد در قرن 16 آغاز شد . این معبد بسیار زیباست . همیشه مملو از هزاران نفر زائر از سراسر هند می باشد .

 

 

غذاهای محلی و آتشین هند

هر گردشگری به مکان های توریستی هند که سفر می کند از غذاهای خوشمزه هندی باید بچشد و از انها لذت ببرد . چند غذای معروف هندی در اینجا بیان شده است .

 

مرغ کره ای هند

 

مرغ کره ای اولین بار در سال 1950 در دهلی طبخ شد و از غذاهای محبوب هند به شمار می رود . برای تهیه این غذا به روغن زیتون، پیاز، سیر، زنجبیل، کره و پوره ی گوجه فرنگی و مرغ درسته نیاز دارید . این غذا به همراه نان و سالاد و یا کالی ( نوعی عدس سیاه) می توانید میل کنید .

 

 

مرغ کبابی هند

 

مرغ کبابی غذایی ست که هر کسی با خوردن آن برای یکبار هم که امتحان کرده عاشق این غذا شده است . این غذا به شیوه سنتی در تنور و یا کوره پخت می شود. تکه های مرغ را چندین ساعت در مخلوط ادویه های مختلف و ماست می ریزند و بعد آن را کبابی می کنند . این غذا به رنگ نارنجی ست که این رنگ حاصل مخلوط زردچوبه و فلفل است. بوی این غذا دودی ست که بوی تحریک کننده ای است .

 

مرغ تکه ای با ادویه ماسلا

 

مرغ تکه ای غذایی تند از شمال هند که ادویه آن به جز فلفل، از ادویه های دیگر هم تشکیل شده است . تیکا به معنی تکه کردن و یا قطعه کردن است و مستقیما به شکل تکه ای مرغ ها اشاره دارد . تهیه این غذا به همراه ماست، قارچ خرد شده ی تازه، سیر له شده، سس مایونز، فلفل و آبلیمو، مرغ سالمو ادویه ماسلا احتیاج دارید . نوع کبابی آن به همراه کرمی شیرین که بر روی آن ریخته می شود. این غذا را می توانید با نان پخته شده در تنور میل کنید .

 

مسافران محترم آژانس آسمان آبی جهت آشنایی با قیمت تور هند، تور لحظه آخری هند و تورهای ترکیبی هند می توانند به وب سایت آژانس آسمان آبی   https://www.asemanabi.net مراجعه نمایند .

دیوارهای روم باستان هیساریا

دیوارهای روم باستان هیساریا (The Ancient Roman Walls of Hisarya) 

امپراتوری رم یکی از قدیمی ترین و بزرگترین امپراتوری ها می باشد که بیشتر نواحی اروپا و آفریقای شمالی را در بر می گرفت برای همین می توان آثار مربوط به این دوران را در جای جای اروپا دید. در کشور بلغارستان نیز آثار باستانی مربوط به این امپراطوری را می توانید پیدا کنید که یکی از مهم ترین آن ها دیوار های روستای هیساریا می باشد که یکی از جاذبه های توریستی این ناحیه به حساب می آید. با آژانس مسافرتی آسمان آبی همراه باشید تا با تاریخچه این روستا و دیوار های موجود در آن بیشتر آشنا شوید.

این شهر در 40 کیلومتری شهر پلاودیو قرار دارد و در حومه رشته کوه سردنا می باشد. قدمت این روستای کوچک به 400 سال قبل از میلاد مسیح می رسد و بیشتر به خاطر چشمه های آب گرم شهرت دارد. در سال 46 میلادی این ناحیه به خاطر آب و هوای متبوع و آب شفا بخش چشمه های آن، مورد توجه رومیان قرار گرفت و باعث شد با سرنگونی اهالی بومی این منطقه آن را جزئی از امپراتوری رم کنند. سال ها این ناحیه دست نخورده باقی می ماند تا این که امپراطور دیوکلسین تصمیم به توسعه شهر می کند و دستور می دهد دیوار های عظیمی دور تا دور شهر کشیده شود.

دیوارهای روم باستان هیساریا

قسمت هایی از این دیوار هنوز به صورت کامل دست نخورده و سالم مانده است و توریست های زیادی در سفر خود به بلغارستان از این شهر تاریخی دیدن می نمایند. ارتفاع دیوار ها از 11 متر تا 13 متر می رسد و دارای 4 دروازه ی ورودی می باشد.

در میان این دیوار ها می توان ویرانه های ساختمان های دیگری نیز از رم باستان پیدا کنید ساختمان‌های عمومی، سالن‌ آمفی تئاتر کوچک، سربازخانه‌ی پادگان رومی‌ها، ۲ کلیسا که قدیمی‌ترین کلیساهای بلغارستان هستند و قلعه‌ی حفاظت‌شده‌ی رومی‌ها ، جزئی از این جاذبه های گردشگری بلغارستان می باشند.

شهر هیساریا در در زمان امپراتوری رم شهر مهم و بزرگی بود ولی با سقوط این امپراتوری رفته رفته پس رفت کرد و در زمان حکومت ترک ها اسم هیساریا را به خود گرفت که به معنای قلعه می باشد. با استقلال کشور بلغارستان دوباره به این ناحیه به این شهر رسیدگی شد و به یک منطقه گردشگری تبدیل شد که هم از نظر جاذبه های گردشگری تاریخی و هم به خاطر چشمه های آب گرم مسافران زیادی دارد

روغن گل سرخ، سوغاتی گران بهای بلغارستان

 شهر وارنا هم مانند همه شهرهای دنیا دارای مکان های دیدنی، تفریحی و گردشگری زیادی است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند و البته سوغاتی های خاص خود را دارد که در سایر نقاط جهان نمی توانید پیدا کنید. امروز آژانس مسافرتیآسمان آبی به یکی از سوغاتی های مهم و خاص وارنا  که یک روغن است را به شما معرفی می کند، پس همراه ما باشید تا زمانی که به تور لحظه آخری بلغارستان می روید دست خالی برنگردید.

از جمله صادارات مهم در کشور بلغارستان روغن گل سرخ می باشد که قیمت یک بطری کوچک آن حدود 50 یورو می باشد. از روغن گل سرخ مجصولاتی مثل گلاب یا عصاره گل تولید می کنند که با بسته های شیک می فروشند و صادر می کنند. کشور بلغارستان در سال 1 و نیم میلیون تن از این مایع با ارزش را تولید می کند که حدود 70 درصد روغن روغن گل سرج جهان را شامل می شود.

روغن گل سرخ  را از تقطیر گل محمدی بوجود می آید که در دره ای در مرکز بلغارستان به نام رز، پرورش می دهند و مقدار زیادی از این روغن ها مستقیم به  تولیدکنندگان عطر در سراسر دنیا فروخته می شود و قیمت هر کیلوی آن چندین هزار یورو می باشد.

از روغن گل سرخ هر سال بعد از صادرات به کشورها، درصد کمی از آن در بلغارستان می ماند که آنها را هم در بسته های شیک به عنوان سوغات، در فروشگاه ها و مغازه ها برای فروش می گذارند. کشور های فرانسه و آمریکا این روغن را مستقیماً برای کارخانه های عطر خریدار می کنند زیرا یکی از عنصر اصلی برای تهیه عطر به حساب می آید.

این روغن کاربرد های زیادی دارد و یکی از ویژگی هایش را در محصولات مراقبت پوست می توان دیدکه بسیار موثر است و خاصیت نرم کنندگی دارد و پوست را مرطوب می کند. در علم پزشکی هم از این روغن  برای صنعت داروسازی  و صنایع مواد غذایی مورد استفاده می کنند. 

صوفیه ، بزرگترین شهر بلغارستان

بلغارستان کشوری اروپایی در حاشیه دریای سیاه می باشد که با کشور های صربستان، رمانی، ترکیه و یونان هم مرز می باشد. این کشور دارای تاریخ غنی می باشد و در طی سال های متفوت زیر سلطه ی امپراتوری های متفاوتی مانند امپراتوری رم و عثمانی بوده است، برای همین در جای جای این کشور می توانید آثار تاریخی فراوانی پیدا کنید که به جاذبه های توریستی تبدیل شده اند.

با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با پایتخت این کشور بیشتر آشنا شویم.

صوفیه پایتخت و بزرگ ترین شهر در کشور بلغارستان می باشد که در قسمت غربی کشور و در نزدیکی کشور صربستان قرار دارد و تنها 50 کیلومتر تا مرز فاصله وجود دارد. شهر صوفیه با داشتن جمعیتی حدود 3 ملیون نفری در دامنه کوه ویتوشا قرار دارد.

این شهر یکی از قدیمی ترین شهر های مسکونی اروپا می باشد و قدمت آن به 7 هزار سال قبل از میلاد می رسد البته این شهر از اول به نام صوفیه نبوده است و در طول امپراتوری های متفاوت نام آن عوض شده است. یکی از اسم های معروف آن سردیکا می باشد که از اولین نام های این شهر می باشد. اسم صوفیه از کلیسای سوفیا گرفته شده است که در زبان ترکی عثمانی به صورت صوفیه نوشته می شد. در زمان امپراتوری عثمانی ها این نام بین مردم محلی محبوبیت زیادی داشت و در سال 1879 به طور رسمی نام صوفیه برای پایتخت بلغارستان انتخاب شد.

شهر صوفیه، شهری با قدمت تاریخی می باشد برای همین جاذبه های گردشگری زیاد و تاریخی در خود جای دارد. یکی از این اماکن تاریخی، کلیسای سنت جورج می باشد قدیمی ترین بنای شهر است و قدمتش مربوط به قرن چهارم میلادی می باشد. در زمان امپراتوری عثمانی و در قرن 16 این بنا به مسجد تبدیل شد ولی قرن 19 مسیحی ها آن را به شکل اول بازگرداندن و به عنوان کلیسا از آن استفاده کردند.

علاوه بر این کلیسای قدیمی می توان به موزه‌ی ملی باستان‌شناسی، موزه‌ی ملی تاریخ، کلیسای جامع الکساندر نوفسکی، کلیسای بویانا، پارک طبیعت ویتوشا، چشمه‌های معدنی، تئاتر ملی ایوان وازوف، موزه‌ی تاریخ طبیعی، موزه‌ی ملی تاریخ ارتش، بلوار ویتوشا، گالری ملی و بناهای بی‌شمار دیگر اشاره کرد که می توانید در تور بلغارستان خود از آن ها بازدید نمایید.

کشور بلغارستان و پایتخت آن یعنی صوفیه، دارای آب و هوایی مرطوب می باشد و میانگین دمای آن بین 10 درجه سانتی گراد می باشد. زمستان ها هوا بسیار سرد و همراه با برف می باشد و دمای هوا ممکنه به -15 درجه برسه که مربوط به ماه ژانویه می شود. بر عکس زمستان، تابستان ها بسیار گرم می باشد و در ماه های جولای تا آگوست دما ممکن است به 35 درجه برسد. الیته به خاطر قرار گیری شهر در ارتفاع، شهر صوفیه در تابستان نسبت به شهر های دیگر بلغارستان دمای هوا معتدل تر می باشد.

در شهر صوفیه سیستم حمل و نقل عمومی کاملی متشکل از اتوبوس، واگن‌های برقی، تراموا و مترو وجود دارد. ساعات کار سیستم حمل و نقل عمومی از ۵ صبح تا ۱۲ شب است. هزینه‌ی بلیت یک طرفه ۱/۸ لو (۱/۰۵ دلار) است. تاکسی‌ها تنها وسیله‌ی حمل و نقل موجود در شب هستند.