آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل

آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل

شهر بازی لگولند کوالالامپور (LEGOLAND)

اکثر مردم فکر می کنند سفر کردن با کودکان یکی از سخت ترین کارهای دنیاست اما ما امروز می خواهیم این تصور را به طور کلی به هم بزنیم! یکی از بهترین کشورهای خارجی که برای کودکان مناسب است، کشور مالزی است. مالزی جاذبه های رنگارنگ و منحصر بفردی دارد که نه تنها برای خانواده ها جذاب است بلکه به راحتی می تواند کودکتان را سرگرم کند. یکی از این مناطقی که آژانس هواپیمایی آرزوی آسمان آبی قصد دارد امروز شما را با آن آشنا کند، شهر بازی لگو لند است.


لگولند در واقع شهربازی زنجیره ای است که در سال 2012 و بعنوان اولین لگولند در آسیا،در مالزی ساخته شده است. لگولند در ۳۳۰ کیلومتری شهر کوالالامپور پایتخت مالزی و فاصله ی ۱۰ دقیقه ای از سنگاپور قرار دارد. این شهر بازی در آمریکا، انگلستان و دانمارک هم ساخته شده. از بزرگترین و متفاوت ترین دلایل جذابیت لگو لند نسبت به دیگر شهر بازی ها این است که در اینجا شما با بازی های فکری سر و کار دارید. لگوها اسباب بازی هایی هستند که در حدود 120 سال پیش ساخته شدند که علاوه بر سرگرم کردن کودکان باعث خلاقیت آنها نیز می شود. با این قطعات پلاستیکی میتوان حیوانات مختلف و حتی موجودات جدید خلق کرد.


زمانیکه وارد لگولند می شوید بروشورهایی در اختیار شما قرار می گیرد که تمامی امکانات و بخش های مختلف شهر بازی در آن توضیح داده شده. فروشگاه های متعددی برای خرید محصولات لگویی و همچنین رستوران هایی با سرو غذاهای حلال، در این شهر بازی وجود دارند. اشکال مختلفی از جاذبه ها، حیوانات و مکان های مختلف جهان با قطعات لگو در این شهر بازی ساخته شده است. از دیگر بخش های این شهر بازی می توان به پارک آبی آن اشاره کرد که سومین پارک آبی موضوعی در دنیاست که به گردشگران تور مالزی توصیه می شود حتما از آن دیدن کنند. همچنین در محوطه ی لگو لند یک هتل با معماری جالب و الهام گرفته شده از اسباب بازی لگو وجود دارد که علاقمندان می توانند در آن اقامت داشته باشند. می توانید با تورهای ترکیبی کوالالامپور، سنگاپور به این مکان جذاب بروید.


legoland

معبد چین سویی کِیو کوالالامپور (Chin Swee Cave Temple)

چین سویی کِیو نام معبدی است واقع در کوالالامپور در کشور مالزی که در زیباترین منظره ی منطقه گنتینگ قرار دارد ، روی یک سراشیبی تند سنگی قرار دارد و یکی از جاذبه های گردشگری و هم از جاذبه های مذهبی در این کشور می باشد.


درون معبد چین سویی کِیو مجسمه ای از شخصی به نام کینگ شوئی که یک راهب بودایی بوده است موجود است.  کینگ شوئی مدت زمانی به عنوان یک الهه در استان فوجیان واقع در کشور چین بود،که به دلیل توانایی های ماورای طبیعی که برخوردار بود برای دور کردن ارواح خبیث و یا احضار باران شناخته شد. برای ادامه مطلب همراه آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی باشید.


معبد چین سویی کِیو مالزی ، توسط شخصی به نام  لیم تو تانگ که بنیانگذار منطقه گنتینگ بود ساخته شده است. لیم تو تانگ در سال 1975 میلادی درست پس از یک سال از تمام شدن گنتینگ، که در آن دوران فقط یک هتل با کازینوی کوچک بود ساخت معبد چین سویی کِیو را شروع کرد و محل ساخت این معبد را به دلیل اینکه دهکده ای بود که محل تولدش بود و از لحاظ چشم انداز بسیار زیبا بود، فوجیان انتخاب کرد که سرانجام بعد از 18 سال کار شبانه روزی در روز 24 مارس 1944 افتتاح شد. مبلغی که  امروزه برای ساخت معبد چین سویی کِیو تخمین زده اند دوازده میلیون رینگیت حساب شده است.


معبد چین سویی کِیو در یک زمین جنگل سنگی  حدود 28 جریب قرار دارد و 1400 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و تا قله کوه بین 5 تا 10 دقیقه با ماشین فاصله دارد. این زیبایی ها این معبد را به یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور تبدیل کرده است.

معبد چین سویی کِیو  کوالالامپور دارای ستون های قرمز بلندی می باشد که سقف زینتی آن را نگه می دارد. نوشته های زیادی روی دیوار خارجی معبد موجود است که به  داستان زندگی ، کار های خیرخواهانه و  نیروی ماورای طبیعی که راهب کینگ شوئی انجام داده است اشاره کرده است. طبق اصول فنگ شوئی مجسمه راهب کینگ شوئی رو به جنوب در شمال سالن اصلی معبد قرار دارد.

میدان مردکا اسکوئر کوالالامپور(Merdeka Square in Kuala Lumpur)

نام این میدان ، میدان مردیکا یا داترن مردیک که در فرهنگ لغت  فارسی به معنای استقلال می باشد و مکانی بسیار خوب برای افرادی است که می خواهند با تاریخ و جاذبه های گردشگری کوالالامپور آشنا شوند. همراه آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی باشید تا بیشتر با این میدان آشنا شویم.


میدان استقلال یکی از دیدنی های کوالالامپور واقع در کشور مالزی است و دلیلی که این اسم را روی آن گذاشتند این بود که در تاریخ 31 آگوست در سال 1957 میلادی، استقلال کشور مالزی به طور رسمی اعلام شد و پرچم بریتانیای کبیر در این روز برای آخرین بار پایین آورده شد  و پرچم مالزی جایگزین پرچم انگلستان شد، از همین جهت هر ساله در همین روز برای آزادی مالزی مراسم و جشن های شادی برگزار می کنند و جالب است که میدان استقلال از جهت خاطره ساز بودنش برای مردم مالزی در این روز شلوغ تر از جاهای دیگر است.


میدان استقلال دارای چمنی است که زمانی که تحت استعمار بریتانیا بودن ، بازیکنان کریکت از آن استفاده می کردند،اگرچه هنوز هم مسابقات کریکت در این میدان انجام میشود.


میدان استقلال یا میدان مردیکا  در زمان قدیم،  باغ پادشاهی سلانگور نام داشت به طور کل  برای بازی های کریکت، هاکی، تنیس و مسابقات راگبی استفاده می شد.


میدان استقلال کوالالامپور با وجود نورپردازی و فواره هایش یک منظره و محیطی زیبا و دلچسب برای افراد فراهم کرده است. در ضلع جنوبی میدان هم پرچم مالزی اهتزاز شده است که همین میله پرچم  با 1000 متر ارتفاع، بلندترین میله پرچم در جهان است . این میدان در سومین شنبه ی هر ماه برای اجرای نیرو های مسلح و نمایش های خاص و گروه موسیقی پلیس سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد رفتن به تور کوالالامپور را دارید حتما از این میدان دیدن فرمایید.

پارک آبی سان وی لاگون کوالالامپور(Sunway Lagoon)

پارک آبی سان وی لاگون در کشور مالزی و در پتالینگ جایا واقع است  و یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور بشمار می رود. پارک آبی سان وی لاگون مجموعه ای است که در آن می توانید 5 تا پارک مختلف را با بیشتر از 80 نوع گردش و تفریح و جاذبه های مختلف  مشاهده کنید و لذت ببرید ، این 5 پارک عبارتند از واتر پارک (پارک آبی) ، لایف پارک (حیات وحش)،  اکستریم پارک و اسکریم پارک (هیجان)  و امیوزمنت پارک که همان سرگرمی است که با رفتن به هر کدام از این پارک ها می توانید ساعت ها لذت ببرید و لحظاتی شادی را سپری کنید. پس حتما زمانی که به مالزی می روید از این پارک دیدن کنید. همراه  آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی بیشتر با این پارک آشنا شوید.

پارک آبی سان وی لاگون سال 1993 افتتاح شد و در چند سال اخیر توانسته رتبه اول را بین جاذبه های گردشگری کوالالامپور کسب کند. در سان وی لاگون مالزی می توانید عظیم ترین ساحل موج سواری شنی و مصنوعی دنیا، نخستین باغ وحش تعاملی ، طولانی ترین پل عابر پیاده معلق در جهان، بلند ترین پرتاب تیرکمان  موجود در آسیا و طولانی ترین مسیر پرواز با کابل یا فلایینگ فاکس را مشاهده کنید.


تفریحات زیادی در پارک آبی سان وی لاگون موجود است که از جمله ی آنها می توان به دوچرخه سواری بر روی کوه ، پینت بال ، بانجی جامپینگ ، از دیوار بالا رفتن ، کارتینگ ، جنگ لیزری ترمیناتور ، تئاتر و رانندگی با خودروی همه جارو  ATV  و ... اشاره کرد.


پارک آبی سان وی لاگون که یک مجموعه توریستی  و گردشگری است، بیشتر به خاطر پارک آبی مجموعه مشهور شده و سالانه گردشگران تور کوالالامپور زیادی را از سراسر جهان جذب خود می کند.

شهر پوتراجایا کوالالامپور(Putrajaya)

پوتراجایا نام شهری است در جنوب کوالالامپور که به عنوان یک شهر برنامه ریزی شده و پایتخت اداری کشور مالزی محسوب می شود. به دلیل شلوغی شهر کوالالامپور که بزرگترین شهر مالزی است چند تا از اداره های دولتی به شهر پوتراجایا منتقل شده اند از این رو سبب شده تا پایتخت ستادی  مالزی حساب شود و جزو یکی از سه قلمرو فدرال مالزی نیز قرار گیرد.در ادامه همراه آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی باشید.


معنی نام پوتراجایا تشکیل شده از دو کلمه پوترا به معنی فرزند و جایا به معنی موفقیت است که در اصطلاح به شهر قانون مشهور است و از جاذبه های گردشگری کوالالامپور در مالزی تبدیل گشته است.


شهر پوتراجایا تنها 14 سال قدمت تاریخی دارد  و در سال 1966 به فرمان نخست وزیر سابق مالزی به نام مهاتمیر محمد بر پایه ی مولتی مدیا ساخته شد. مسافت این شهر با کوالالامپور حدود 25 کیلومتر است و در مسیر فرودگاه KL  قرار دارد .


 زیبائی های شهر پوتراجایا بی نظیر است و ترکیبی از معماری اسلامی با معماری مدرن غربی است و از لحاظ اداره ی سیستم های شهری  به یک شهر  پر نظم و انضباط و هوشمند تشبیه شده است. همین امر سبب شده که گردشگران زیادی هنگام سفر در تور کوالالامپور، از این شهر بازدید کنند.

شهر پوتراجایا یک پایتخت سیاسی در مالزی حساب می شود و اکثر کارمندان اداری و دولتی در همین شهر زندگی می کنند. در شهر پوتراجایا وسایل نقلیه  خیلی راحت و روان بدون توقف عبور می کنند و در شهر اثری از ترافیک نیست، از طرفی وجود خیابان های پهن و زیبا و حتی در بعضی از مکان ها، خیابانها سنگ فرش شده، زیبایی خاصی به شهر داده اند و ساختمان های شیکی که به چشم می خورد، پوتراجایا را به یک جاذبه های گردشگری کوالالامپور تبدیل کرده و نظر بسیاری از توریست ها و گردشگران را جذب کرده است.