آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل

آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل

شهر پوتراجایا کوالالامپور(Putrajaya)

پوتراجایا نام شهری است در جنوب کوالالامپور که به عنوان یک شهر برنامه ریزی شده و پایتخت اداری کشور مالزی محسوب می شود. به دلیل شلوغی شهر کوالالامپور که بزرگترین شهر مالزی است چند تا از اداره های دولتی به شهر پوتراجایا منتقل شده اند از این رو سبب شده تا پایتخت ستادی  مالزی حساب شود و جزو یکی از سه قلمرو فدرال مالزی نیز قرار گیرد.در ادامه همراه آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی باشید.


معنی نام پوتراجایا تشکیل شده از دو کلمه پوترا به معنی فرزند و جایا به معنی موفقیت است که در اصطلاح به شهر قانون مشهور است و از جاذبه های گردشگری کوالالامپور در مالزی تبدیل گشته است.


شهر پوتراجایا تنها 14 سال قدمت تاریخی دارد  و در سال 1966 به فرمان نخست وزیر سابق مالزی به نام مهاتمیر محمد بر پایه ی مولتی مدیا ساخته شد. مسافت این شهر با کوالالامپور حدود 25 کیلومتر است و در مسیر فرودگاه KL  قرار دارد .


 زیبائی های شهر پوتراجایا بی نظیر است و ترکیبی از معماری اسلامی با معماری مدرن غربی است و از لحاظ اداره ی سیستم های شهری  به یک شهر  پر نظم و انضباط و هوشمند تشبیه شده است. همین امر سبب شده که گردشگران زیادی هنگام سفر در تور کوالالامپور، از این شهر بازدید کنند.

شهر پوتراجایا یک پایتخت سیاسی در مالزی حساب می شود و اکثر کارمندان اداری و دولتی در همین شهر زندگی می کنند. در شهر پوتراجایا وسایل نقلیه  خیلی راحت و روان بدون توقف عبور می کنند و در شهر اثری از ترافیک نیست، از طرفی وجود خیابان های پهن و زیبا و حتی در بعضی از مکان ها، خیابانها سنگ فرش شده، زیبایی خاصی به شهر داده اند و ساختمان های شیکی که به چشم می خورد، پوتراجایا را به یک جاذبه های گردشگری کوالالامپور تبدیل کرده و نظر بسیاری از توریست ها و گردشگران را جذب کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.