آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل

آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل

میدان استقلال کوالالامپور

نام این میدان ، میدان مردیکا یا داترن مردیک که در فرهنگ لغت  فارسی به معنای استقلال می باشد و مکانی بسیار خوب برای افرادی است که می خواهند با تاریخ و جاذبه های گردشگری کوالالامپور آشنا شوند. همراه آژانس آرزوی آسمان آبی باشید تا بیشتر با این میدان آشنا شویم.

میدان استقلال واقع در شهر کوالالامپور در کشور مالزی است و دلیلی که این اسم را روی آن گذاشتند این بود که در تاریخ 31 آگوست در سال 1957 میلادی، استقلال کشور مالزی به طور رسمی اعلام شد و پرچم بریتانیای کبیر در این روز برای آخرین بار پایین آورده شد  و پرچم مالزی جایگزین پرچم انگلستان شد، از همین جهت هر ساله در همین روز برای آزادی مالزی مراسم و جشن های شادی برگزار می کنند و جالب است که میدان استقلال از جهت خاطره ساز بودنش برای مردم مالزی در این روز شلوغ تر از جاهای دیگر است.

میدان استقلال دارای چمنی است که زمانی که تحت استعمار بریتانیا بودن ، بازیکنان کریکت از آن استفاده می کردند،اگرچه هنوز هم مسابقات کریکت در این میدان انجام میشود.

میدان استقلال کوالالامپور یا میدان مردیکا  در زمان قدیم،  باغ پادشاهی سلانگور نام داشت به طور کل  برای بازی های کریکت، هاکی، تنیس و مسابقات راگبی استفاده می شد.

میدان استقلال کوالالامپور با وجود نورپردازی و فواره هایش یک منظره و محیطی زیبا و دلچسب برای افراد فراهم کرده است. در ضلع جنوبی میدان هم پرچم مالزی اهتزاز شده است که همین میله پرچم  با 1000 متر ارتفاع، بلندترین میله پرچم در جهان است . این میدان در سومین شنبه ی هر ماه برای اجرای نیرو های مسلح و نمایش های خاص و گروه موسیقی پلیس سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد رفتن به تور گردشگری کوالالامپور را دارید حتما از این میدان دیدن فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.