آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل

آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل

راهنمای سفر به هند

هند - India

هند کشوری بسیار زیبا و دلربا است که در قاره آسیا قرار دارد. حتی اگر چندین بار به این کشور سفر کرده باشید، باز هم چیزی دارد که شما را شگفت زده کند. کشور هند، مابین سواحل طلایی اقیانوس هند و قله های پوشیده از برف هیمالیا واقع شده است. این کشور که از شگفتی های طبیعی و همچنین ساخته دست بشر می باشد، دنیای رنگارنگ و بسیار چشم نوازی از طعم ها و عطرهای متنوع، صومعه های پر رمز و راز، معبدهای شگفت انگیز، شهرهای بسیار شلوغ و پر هیاهو، امپراطوری های از یاد رفته، کاخ های با شکوه، بازارهای پر ازدحام، پارک های ملی دست نخورده و بکر، سازه های تاریخی شگفت انگیز و هزاران هزار جاذبه دیگر که مشابه آنها را در هیچ جای دیگر دنیا نخواهید یافت. 
هند سرزمین تضادها می باشد. در کشور بسیار پهناور و فوق العاده زیبای هند، نژادها و قوم های مختلف با ادیان و فرهنگ های گوناگون در کنار هم زندگی می کنند. جمعیت کشور هند، یک ششم جمعیت دنیا می باشد بنابراین هیچ تعجبی ندارد که صدها و یا شاید هزاران دین و آئین مختلف در هند وجود داشته باشد. در هندوستان هم سازه های بلند و آسمان خراش های بسیار مدرن و با شکوه وجود دارد و هم خانه های سنتی و زاغه ها و کلبه های بسیار قدیمی. عده ای در شهرهای بزرگ و مدرن با بهترین و به روزترین امکانات زندگی می کنند و عده ای دیگر نیز در شهرهای کوچک و سنتی و قدیمی و دورافتاده ترین روستاها بدون هیچ امکاناتی زندگی خود را سپری می کنند و به ندرت دچار تغییر و تحول می شوند. 
یک عمر نسبتاً طولانی زمان لازم است تا بتوان از تمام آثار به جای مانده از امپراطوری های باستانی و تاریخی و منظره های شگفت انگیز طبیعی هند را دیدن کرد. طبیعت هند بسیار تنوع دارد از جنگل های انبوه که میزبان هزاران ببر است گرفته تا صحراهای یخی هیمالیا را در خود جای داده است. ولیکن می توانید در اولین سفرتان به هند، از مثلث طلایی هند یعنی دهلی، آگرا و جیپور دیدن نمایید تا گوشه ای از جاذبه های بی پایان هند را بتوانید مشاهده نمایید. 32 اثر ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو در این کشور دیدنی و بسیار پهناور و دیدنی، در انتظار شما هستند. 

هند - India

اطلاعات ضروری هند

اختلاف ساعت با تهران: 2+ (2 ساعت از تهران جلوتر است)، هند در منطقه زمانی 5:30+ UTC/GMT واقع شده است.
زبان رسمی: زبان رسمی هندوستان، هندی است که 40% از جمعیت این کشور، به این زبان صحبت می کنند. زبان انگلیسی هم در بسیاری از موقعیت های رسمی مورد استفاده می باشد. 
واحد پول در هند: واحد پول این کشور روپیه است که با کد ایزوی (INR) شناخته می شود. 
برق شهری در هند: برق شهری در کشور پهناور هند 220 ولت و 50 هرتز می باشد. 
کد کشور هند: 91+

شماره های اضطراری: 

پلیس: 100
آتش نشانی: 101
آمبولانس: 102

جهت رانندگی: چپ

اطلاعات ضروری هند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.